National Enquirer Parent Company Paid $30K for Trump Rumor, Withheld Story

President Trump's personal lawyer Michael Cohen said he was aware of the story but denied knowledge of the tipster's $30,000 payday

President Trump's personal lawyer Michael Cohen said he was aware of the story but denied knowledge of the tipster's $30,000 payday

In 2015, Mr. Sajudin, a former Trump Tower doorman, approached the National Enquirer saying he had been told not to criticize a particular maid because of her illicit affair with Mr. Trump and the child that resulted.

This time, the subject is Dino Sajudin, a former doorman at Trump Tower who was reportedly paid off by The National Enquirer's parent company, American Media Inc., just like Karen McDougal. The National Enquirer never ran her story either and only ran a small portion of the columns that were agreed to. If Sajudin ever spoke out about the rumor or disclosed the stipulations behind the $30,000 payout, he would have been forced to pay a $1 million penalty.

In a series of early morning raids, federal agents searched for information related to Cohen's work for Trump, including records tied to secret deals with alleged mistresses, media organizations and the 2016 presidential campaign, sources told ABC News.

But he said he did so as Trump's spokesman and denied knowing anything beforehand about the payment.

The publication ultimately spiked the story, according to The Associated Press. The company only released Sajudin from his contract after the 2016 election amid inquiries from the Journal about the payment. The site noted that the AP was among a group of publications that had been investigating the ex-doorman's tip. In all three instances, Trump allies (Cohen in the case of Stormy Daniels; and AMI, which is run by his friend David Pecker, in the case of McDougal and the doorman) sought to snuff out a story that painted Trump's personal life in a negative manner.

Benfatto said Sajudin never mentioned anything to her about a possible Trump love child.

Video shows Hither Green floral tributes to dead burglar being torn down
Assistant coroner Sarah Ormond-Walshe told two of his female relatives: "I know you are having a awful time". The Met police have released an image of the man alleged to have been Vincent's accomplice in the burglary.


The Radar story also quoted Enquirer editor and AMI executive Dylan Howard, who, according to Farrow, met with journalists and an attorney from the Associated Press last summer as the AP was investigating the matter. Dino Sajudin is one fish that swam away'. (A.M.I. claims that it freed Sajudin from a clause that would penalize him for taking the story to other outlets, as they claimed with McDougal, though she alleges the company still tried to prevent her from sharing the story.) As with so many things Trump, the content of the allegations isn't the center of the story.

"But after four weeks of investigation, and dozens of phone calls, the tabloid - famed for proving John Edwards had fathered a "love child" - concluded the story was NOT true". "Fortunately, the First Amendment does not play politics", Howard said.

The company has said it paid McDougal, the former Playboy Playmate, to be a columnist for an AMI-published fitness magazine, not to stay silent. The Trump Organization denied the story, and both the mother and daughter in question declined to comment. Paying upfront was not the Enquirer's usual practice because it would have endangered the source's incentive to co-operate, he said.

"After passing the test, Sajudin demanded he be paid his entire source fee - $30,000 - up front, or he was going to take the story elsewhere", Radar Online wrote.

"I believed from the beginning it was not true", reporter Sharon Churcher told the New Yorker.

Sajudin, in a brief interview with The News outside his home in the Poconos, said he was struggling to deal with the sudden attention.

Latest News